3. Verpakkingen en plastic
Tijdens ons productieproces werken wij zo groen mogelijk: wij recyclen afval, hergebruiken zoveel mogelijk verpakkings-materialen en reduceren onze jaarlijkse CO2-uitstoot. Ook maken wij afspraken met leveranciers zodat ook zij hun afval verminderen.
4. Voedselverspilling
Al onze producten die na het seizoen over zijn en nog houdbaar schenken we aan de Voedselbank of verkopen we met grote korting via de app ‘Too Good To Go’.
2. Verantwoorde producten
Bij het samenstellen van ons assortiment selecteren wij elk jaar meer producten van leveranciers die op eerlijke wijze ondernemen. Zo groeit elk jaar het aantal biologische, fairtrade en duurzame producten.
1. Sociaal ondernemen
Wij geven WW’ers een tijdelijke plek op de arbeidsmarkt.En dankzij onze actieve rol bij het verhogen van de arbeids-participatie van personen met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn wij beloond met het PSO-keurmerk trede 3.
Goede doelen
Wij hechten ook veel waarde aan onze samenwerking
met goede doelen. Ieder jaar steunen wij er een
aantal door middel van donaties en gratis producten.
Dit jaar werken wij samen met:
Certificeringen:
In ons MVO beleid hebben we 4 pijlers:
Bij Makro Kerstpakketten zetten we ons in voor een betere toekomst. Wij houden bij het samenstellen van ons assortiment rekening met mens en milieu. Ook vinden we het belangrijk dat onze leveranciers dat doen. Zo bieden we steeds meer producten aan die op een duurzame en eerlijke wijze zijn geproduceerd. Een deel van ons assortiment wordt gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
Feitje
We zijn trots op onze PSO trede 3 certificering. Hierdoor horen we bij de 10% best presterende bedrijven van Nederland, op het gebied van sociaal ondernemen.
In 2022 werd 24% van onze pakketten ingepakt
in een sociale werkplaats.
Sociaal
ondernemen
Kwaliteit staat voorop, in alles wat wij doen
Met onze jarenlange ervaring als leverancier van eindejaars-geschenken hebben wij kwaliteit hoog in het vaandel staan.
Om te zorgen dat dit ook meetbaar is en dat wij de kwaliteit blijven verbeteren, voldoen wij aan diverse (onafhankelijke) internationaal geaccepteerde ISO standaarden.
En daar zijn we trots op!
Milieu-managementsysteem.
Kwaliteits-managementsysteem
Informatie-
beveiligingssyteem
Feitje
We zijn trots op onze PSO trede 3 certificering. Hierdoor horen we bij de 10% best presterende bedrijven van Nederland, op het gebied van sociaal ondernemen.
In 2022 werd 24% van onze pakketten ingepakt in een sociale werkplaats.
Kwaliteit staat voorop, in alles wat wij doen
Met onze jarenlange ervaring als leverancier van eindejaars-geschenken hebben wij kwaliteit hoog in het vaandel staan. Om te zorgen dat dit ook meetbaar is en dat wij de kwaliteit blijven verbeteren, voldoen wij aan diverse (onafhankelijke) internationaal geaccepteerde ISO standaarden. En daar zijn we trots op!
Goede doelen
Wij hechten ook veel waarde aan onze samenwerking met goede doelen. Ieder jaar steunen wij er een aantal door middel van donaties en gratis producten. Dit jaar werken wij samen met:
Certificeringen:
In ons MVO beleid
hebben we 4 pijlers:
4. Voedselverspilling
Al onze producten die na het seizoen over zijn en nog houdbaar schenken we aan de Voedselbank of verkopen we met grote korting via de app ‘Too Good To Go’.
3. Verpakkingen en plastic
Tijdens ons productieproces werken wij zo groen mogelijk: wij recyclen afval, hergebruiken zoveel mogelijk verpakkings-materialen en reduceren onze jaarlijkse CO2-uitstoot. Ook maken wij afspraken met leveranciers zodat ook zij hun afval verminderen.
2. Verantwoorde producten
Bij het samenstellen van ons assortiment selecteren wij elk jaar meer producten van leveranciers die op eerlijke wijze ondernemen. Zo groeit elk jaar het aantal biologische, fairtrade en duurzame producten.
1. Sociaal ondernemen
Wij geven WW’ers een tijdelijke plek op de arbeidsmarkt.En dankzij onze actieve rol bij het verhogen van de arbeids-participatie van personen met een afstand tot de arbeidsmarkt zijn wij beloond met het PSO-keurmerk trede 3.
Bij Makro Kerstpakketten zetten we ons in voor een betere toekomst. Wij houden bij het samenstellen van ons assortiment rekening met mens en milieu. Ook vinden we het belangrijk dat onze leveranciers dat doen. Zo bieden we steeds meer producten aan die op een duurzame en eerlijke wijze zijn geproduceerd. Een deel van ons assortiment wordt gemaakt door mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.