van waardering*

*Gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau GFK i.s.m. Makro Kerstpakketten.
Van werkend Nederland vindt 90% het
belangrijk om gewaardeerd te worden
door hun werkgever*

90%

Momenteel voelt 60% van werkend
Nederland zich daadwerkelijk gewaardeerd
door hun werkgever*

60%

90% van de werkgevers in Nederland vindt
het belangrijk om medewerkers het gevoel
te geven dat hun inzet wordt gewaardeerd*

90%

Ruim acht op de tien medewerkers vindt
het krijgen van een eindejaarsgeschenk
een belangrijke vorm van waardering*

8/10

De

impact

Feiten
& cijfers

Ruim negen op de tien (94%) werknemers vindt het belangrijk dat hun werkgever hen het gevoel geeft dat hun inzet wordt gewaardeerd, maar slechts 58% van de werknemers geeft aan zich daadwerkelijk gewaardeerd te voelen door hun huidige werkgever.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Driekwart van de werknemers (74%) beschouwt een eindejaarsgeschenk als een blijk van waardering.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Het wordt steeds belangrijker om medewerkers aan je organisatie te binden, uit onderzoek van Indeed blijkt dat 65% van alle nieuwe medewerkers binnen drie maanden na aanvang van het contract weer op zoek gaat
naar vacatures.

(Bron: Onderzoek Indeed, 2016). 

Bijna alle werknemers vinden het geven van complimenten een belangrijke vorm van waardering (95%), maar nog niet de helft van de werknemers (46%) geeft aan geregeld een compliment te ontvangen op het werk.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

59% van werkend NL wil het liefst een eindejaarsgeschenk waaraan zij zelf invulling kunnen geven. Hieronder valt een online keuze cadeau (34%), een cadeaubon (17%) en kerstmarkt (8%). 

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau McKinsey blijkt dat complimenten meer motiveren dan geldelijke beloningen. Wanneer deze complimenten van de baas komen is het effect op de motivatie het grootst.

(Bron: Onderzoeksbureau McKinsey, 2015).

Het wordt steeds lastiger voor werkgevers om personeel te behouden. In 2017 verwachtte ruim 50 procent zonder problemen bestaand personeel vast te kunnen houden, in 2018 was dat nog maar 40 procent.

(Bron: Onderzoek van adviesbureau Berenschot).

Waardering zorgt bij medewerkers voor zelfvertrouwen, teamgevoel, werkplezier, een trots gevoel en zelfontplooiing.

(Bron: Propositie onderzoek MK, 2018).

*Gebaseerd op onderzoek dat is uitgevoerd door onderzoeksbureau GFK i.s.m. Makro Kerstpakketten.

De impact van waardering* 

90%

Van werkend Nederland vindt 90% het
belangrijk om gewaardeerd te worden
door hun werkgever*

90%

90% van de werkgevers in Nederland vindt
het belangrijk om medewerkers het gevoel
te geven dat hun inzet wordt gewaardeerd*

60%

Momenteel voelt 60% van werkend
Nederland zich daadwerkelijk gewaardeerd
door hun werkgever*

8/10

Ruim acht op de tien medewerkers vindt
het krijgen van een eindejaarsgeschenk
een belangrijke vorm van waardering*

Feiten
& cijfers

Ruim negen op de tien (94%) werknemers vindt het belangrijk dat hun werkgever hen het gevoel geeft dat hun inzet wordt gewaardeerd, maar slechts 58% van de werknemers geeft aan zich daadwerkelijk gewaardeerd te voelen door hun huidige werkgever.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Driekwart van de werknemers (74%) beschouwt een eindejaarsgeschenk als een blijk van waardering.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Het wordt steeds belangrijker om medewerkers aan je organisatie te binden, uit onderzoek van Indeed blijkt dat 65% van alle nieuwe medewerkers binnen drie maanden na aanvang van het contract weer op zoek gaat
naar vacatures.

(Bron: Onderzoek Indeed, 2016). 

Bijna alle werknemers vinden het geven van complimenten een belangrijke vorm van waardering (95%), maar nog niet de helft van de werknemers (46%) geeft aan geregeld een compliment te ontvangen op het werk.

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Uit onderzoek van marktonderzoeksbureau McKinsey blijkt dat complimenten meer motiveren dan geldelijke beloningen. Wanneer deze complimenten van de baas komen is het effect op de motivatie het grootst.

(Bron: Onderzoeksbureau McKinsey, 2015).

Waardering zorgt bij medewerkers voor zelfvertrouwen, teamgevoel, werkplezier, een trots gevoel en zelfontplooiing.

(Bron: Propositie onderzoek MK, 2018).

59% van werkend NL wil het liefst een eindejaarsgeschenk waaraan zij zelf invulling kunnen geven. Hieronder valt een online keuze cadeau (34%), een cadeaubon (17%) en kerstmarkt (8%). 

(Bron: Eindgebruikersonderzoek MK, 2016).

Het wordt steeds lastiger voor werkgevers om personeel te behouden. In 2017 verwachtte ruim 50 procent zonder problemen bestaand personeel vast te kunnen houden, in 2018 was dat nog maar 40 procent.

(Bron: Onderzoek van adviesbureau Berenschot).